onsdag 23. november 2016

Stav for livet

Blir ofte inspirert når jeg leter på Pinterest, og der så jeg også et spill som handlet om staving. Jeg laget meg da en norsk versjon, og det har vært populært i min klasse på småtrinnet.

Du trenger å skrive ut ett spillbrett, og så må du ha en terning og spillebrikker.

I tillegg må du skrive ut en ordliste med 3- eller 5-bokstavsord. I begynnelsen brukte de den med 3, og så avanserte vi opp til 5 da elevene ble mer stødige lesere.

Når en elev kommer på et felt med en oppgave velger en av de andre ett av ordene på listen og leser det høyt uten å vise det. Den som har sin tur må da løse oppgaven, og om han klarer det får han stå. Om han ikke lykkes må han flytte et gitt antall plasser tilbake (reglene står på spillbrettet).


Du finner spillbrett og ordlister her.

Skriv ut, laminer og sett i gang.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for at du deler! :) Spillet ser veldig fint ut! -
    Hilsen Kjersti i voksenopplæringen.

    SvarSlett